majathedestroyer

always together, never apart. maybe in distance but never in heart.

Kategori: Allmänt

 
Lite bilder från de senaste två veckorna. Bor ju i London nurå. Tror dock att alla som läser denna blogg vet vad som händer i mitt liv. Jaja, anyyyhow, jag mår bra. Är glad, är bara så jävulska trött nu så verkar nog rätt deppig. Älskar London så sjukt mycket. Det är en bra stad. Men livet går verkligen upp å ner här också. Vissa dagar är ju så glad över att vara här, andra vill jag bara ta mitt pick och pack och åka hem till familjen. Saknar er så mycket. 
Jag och Linda bor i ett dubbelrum som är för dyrt för mig yolo, men fem minuter från London Bridge. Pretty sweet. Om dagarna så försöker vi äta billigaste maten möjligt, hänger med maja, har lite stela konversationer med våra gulliga italienska room mates (båda heter simone), går på a bunch of interviews och ångestar över pengar hehe. Tackar så himla mycket för affären där allt bara kostar 1 pund som ligger typ 50 m från oss <333. Folk är sköna här. Älskar när kvinnorna i kassan kallar en för babe, darling, honey etc. Vill bara klättra över rullbandet och krama om dem. Vårt område är supermysigt, om än högljutt på natten. Och på dagen. Vi bor på high street och det går inte att gå denna gata upp utan att nån frågar efter ens nummer eller bara raggar. Kul typ en gång för att en ba ok kul att prata, men nu är det mest irriterande. Haha förutom förut idag när jag för första gången blev kallad för "mama". "ay mama, how u doin?". Svensk och stel som jag är blev jag bara jävligt förvirrad och ba me??? yes i'm fine thanks bye!!! samtidigt som jag gick. Också kul grej, ALLA hälsar med how are you eller how's it going. Har ej lärt mig att detta bara är en chill hälsningsfras än, så jag blir alltid asnervös och ba yes very good i'm fine thanks bit cloudy out today hehe. och så får jag jättedåligt samvete för att jag glömmer bort att fråga detsamma. 
Jaja. Sidospår. Idag har jag varit på två till intervjuer. Den första i hyde park, på ett trampbåtsuthyrningsställe. Hur MAGNIFIKT det än må låta så var villkoren väldigt kassa. Synd för 1) fett kul att jobba i hyde park 2) fett kul att jobba med trampbåtar. Kul för att jag skulle ramla i när jag skulle hjälpa människor i och ur båtarna. Hehe. Den andra var i en butik som sålde (skrev säljde först pinigt) möbler enligt nordisk stil. Väldigt lantligt och puttenuttromantiskt i den butiken. Ganskaaa säker på att jag inte får det jobbet eftersom chefen ville ha någon som brann för inredning. Alltså inredning är ju kul, men det mest passionerade jag varit gällande inredning är när jag slöläst mammas hus&hem. 
 
Det viktigaste med denna dag är ändå att det är Idas födelsedag. Som jag saknar dig och alla andra hemma. Hoppas att din dag var bra och varm och att solen sken mycket på dig. Jag älskar dig alltid, villkorslöst och kravlöst. Jag kommer vara stolt över dig tills jag dör. Jag önskar att jag var hos dig. 
 
Okej. Det var det. Nu tänker jag bomba med flera bilder för att det är kul.
 
Just det förresten, mina bästa har kommit hem från kenya (flyttade dock ifrån dem en vecka senare fml) och jag har tagit körkort. slut på update. 
VILL HA. DETTA. NU. 
dör på detta. DÖR säger jag. Så mycket jag älskar dessa människor alltså. 
Haha! asså den som är minst fulast på denna bild måste ju va anton. kul. 
efter balen <3 haha asså stalkade mammas facebook för att få bilderna ovan lol. 
*me varje ångestkväll typ*
övriga bra grejer:
 

KOMMENTARER:

  • inte anonym! säger:
    2014-03-25 | 18:47:35
    Bloggadress: http://tildatandtrad.blogg.se

    hej, älskar detta inlägg å är jätteglad för er skull!!! najs med massa intervjuer och ditt hår är för övrigt att to die 4, kramis

Kommentera inlägget här: